Při nákupu nad 999 korun máte DOPRAVU ZDARMA 🚚🎁 Platí pro výdejní místa Zásilkovny a PPL.

Reklamace a vrácení zboží

Něco není v pořádku? Ihned to vyřešíme. Kontaktujte nás prosím co nejdříve:

1. Záruční doba a trvanlivost

1.1 Standardní záruční doba pro spotřebitele je 24 měsíců, která běží od okamžiku převzetí zboží zákazníkem (spotřebitelem). Tato záruční doba může být delší nebo kratší v závislosti na datu spotřeby/minimální trvanlivosti uvedeném na obalu produktu. Záruční doba je v takovém případě omezena datem spotřeby/minimální trvanlivosti.

1.2 Datum spotřeby/minimální trvanlivosti je nejčastěji označen na obalu jako „Spotřebujte do:“ nebo „Minimální trvanlivost do:“.

1.3 V případě výskytu vady může zákazník předložit reklamaci a požadovat:

  • výměnu za nové zboží,
  • úpravu/doplnění zboží,
  • přiměřenou slevu z kupní ceny za zboží.

1.4 Zákazník má v určitých případech právo odstoupit od kupní smlouvy, a to pokud:

  • má zboží podstatnou vadu,
  • nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po úpravě,
  • má zboží větší počet vad.

1.5 Právo z vadného plnění zákazníkovi nenáleží, pokud zákazník před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud zákazník vadu sám způsobil.

1.6 Zboží nelze reklamovat v těchto případech:

  • otevřené potravinové výrobky bez zjevné vady,
  • zboží s prošlým či omezeným datem spotřeby/minimální trvanlivosti, pokud tato skutečnost byla známa zákazníkovi již v době nákupu,
  • z důvodu vady vzniklé na věci způsobené běžným opotřebením,
  • z důvodu vady zboží způsobené zákazníkem a vzniklé nesprávným užíváním, skladováním, údržbou či mechanickým poškozením,
  • z důvodu vady vzniklé v důsledku vnější události mimo vliv prodávající.

1.7 V případě vyřízení reklamace výměnou zboží za nový kus pokračuje původní záruční doba, pokud není na obalu zboží uvedeno jinak.

1.8 Pokud se prodávající se zákazníkem nedohodnou jinak, je prodávající povinna přijmout reklamaci zaslanou zákazníkem bez dobírky prostřednictvím České pošty, PPL nebo Zásilkovny, a to na adresu uvedenou v odst. 3.2 tohoto reklamačního řádu nebo na adresu sídla prodávající. Prodávající je povinna zákazníkovi potvrdit, že zákazník právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje, jakož i potvrdit datum a způsob vyřízení reklamace, včetně případného provedení opravy a době jejího trvání. V opačném případě zákazníkovi zašle odůvodnění zamítnutí reklamace.

2. Kdy reklamovat

2.1 Zákazník má právo reklamovat zboží, pokud jej obdrží v rozporu s kupní smlouvou, anebo se v záruční době produktu objeví skutečnosti znemožňující jeho obvyklé používání.

2.2 Zákazník je povinen zboží po jeho převzetí prohlédnout tak, aby zjistil jeho případné vady a poškození. Pokud nějaké nalezne, je povinen je neprodleně nahlásit prodávající.

2.3 V případě, že zákazník přebírá zásilku od přepravce či ve výdejním/prodejním místě zprostředkovatele (nikoli prodávající), je povinen zkontrolovat neporušenost obalů zásilky a v případě jakýchkoliv poškození toto neprodleně oznámit přepravci či zprostředkovateli, viz odst. 5.5 Obchodních podmínek.

2.4 V případě většího poškození zásilky nebo neoprávněném vniknutí do zásilky, které je zjevné, zákazník nemusí od přepravce nebo zprostředkovatele zásilku převzít. Taková odmítnutá zásilka bude vrácena prodávající, která na jejím základě vyexpeduje na své náklady v nejkratším možném čase náhradní produkty.

3. Jak oznámit reklamaci

3.1 Zákazníkům doporučujeme nejprve se obrátit telefonicky nebo e-mailem na naše kontaktní údaje, kde se s Vámi pokusíme najít co nejoptimálnější řešení Vašeho problému. Napište nám prosím co nejdříve na magda@mlsni.cz.

3.2 Reklamované zboží lze i rovnou dopravit prodávající prostřednictvím České pošty, PPL nebo Zásilkovny, a to bez dobírky na adresu: MLSNI zdravě s.r.o., 28. října 460/9, 779 00 Olomouc. V takovém případě prosíme o připojení krátkého vyjádření důvodu reklamace.

3.3 Pro uplatnění reklamace je nutné přiložit originál nebo kopii faktury. V krajním případě lze použít pouze číslo objednávky, kdy může doklad vyhledat sama prodávající.

3.4 Pro uplatnění reklamace je nutné, aby na sebe zákazník zanechal kontaktní údaje (jméno, příjmení, telefonní číslo, e-mail, ideálně i číslo účtu pro vrácení kupní ceny v případě uznání reklamace).

3.5 Při předávání reklamace může zákazník uvést požadovanou formu kompenzace (nový produkt, náhradní produkt, sleva na zboží, vrácení částky formou poukazu na nákup, vrácení kupní ceny). Prodejkyně se bude snažit tomuto požadavku vyhovět, není však pro ni zavazující.

4. Průběh a způsob řešení reklamace

4.1 Prodávající informuje zákazníka o způsobu posouzení reklamace a potvrdí převzetí reklamovaného zboží do tří (3) pracovních dnů od obdržení reklamace a převzetí reklamovaného zboží. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.

4.2 Na posouzení a vyřízení reklamace má prodávající nejvýše třicet (30) dnů, pokud se zákazník s prodávající nedohodnou jinak.

4.3 O vyřízení reklamace prodávající informuje zákazníka telefonicky či elektronicky na zanechané kontaktní údaje neprodleně od posouzení reklamace.

4.4 Prodávající může reklamované zboží vyměnit či opravit. V případě, že to nelze, může zboží poměrně vzhledem k poškození zlevnit či vrátit kupní cenu, za kterou bylo zákazníkem zakoupeno, a to bankovním převodem, případně po domluvě hotově nebo formou poukazu.

4.5 V případě, že prodávající nestihne posoudit reklamaci v zákonné lhůtě třiceti (30) dnů, má zákazník právo na nový produkt nebo vrácení kupní ceny, za kterou zboží zakoupil.

4.6 Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má zákazník právo na úhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace, a to v obvyklé výši přepravy za obdobné zásilky. Toto právo může zákazník u prodávající uplatnit ve lhůtě do jednoho (1) měsíce od vyřízení reklamace.

5. Závěrečná ustanovení

5.1 Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).

5.2 Reklamace se nevztahuje na dárky a ochutnávky, které jsou v objednávce zdarma.

5.3 Prodávající si vyhrazuje právo na změnu tohoto reklamačního řádu. Změny vstupují v platnost a účinnost v okamžiku uveřejnění.

5.4 Přílohou tohoto reklamačního řádu je vzorový formulář pro uplatnění reklamace.

Platnost a účinnost tohoto reklamačního řádu je od 5. 12. 2023 do uveřejnění jeho nové verze.

V Olomouci dne 5. 12. 2023
MLSNI zdravě s.r.o.

Přílohy: